piątek, 14 kwietnia 2017

walka z wełnowcami na storczykach. "Agrecol" contra "Bros" #wełnowce #stroczyki

Jestem wielką fanką storczyków. 
Czasem zdarza się z nowym nabytkiem przynoszę do domu nieproszonych gości w postaci wełnowców. 

#wełnowce #stroczyki


Na początku próbowałam zbierać te robactwo i przemywać liście tak jak radzili na forach.
Nie słuchajcie takich głupot bo bez chemii nie zwalczymy wełnowaca. Zanim kupiłam chemię to zdążyłam wyrzucić kilka kwiatków bo nie da zwykłą wodą ich wytępić. Kilka lat temu kupiłam BAYER PROVADO COMBI PIN pałeczki 20x2g +nawóz,  genialne tabletki które błyskawicznie zwalczyły białego szkodnika an storczykach które się ostały. wystarczyła jedna dawka i spokój na długi czas. niestety
BAYER PROVADO COMBI PIN pałeczki 20x2g +nawóz jest niedostępny na rynku więc trzeba poszukać czegoś innego. 


Kilka miesięcy temu znowu "przyniosłam" do domu wełnowce na ślicznym białym storczyku (w sklepie nie zauważyłam tego dziadostwa). Chciałam znowu kupić preparat Bayer ale już nie był dostępny. 

#wełnowce #stroczyki
 












#wełnowce #stroczyki


Okazało się,że nie są tak skuteczne jak BAYER PROVADO COMBI PIN :(
Po raz kolejny poszłam do sklepu ogrodniczego i miła pani poleciła mi Agrecol Insecol AE.
#wełnowce #stroczyki






#wełnowce #stroczyki
 Nie była przekonana do preparatów w sprayu. Agrecol Insecol AE jest bezzapachowy i baaaaardzoooo skuteczny i wydajny. Teraz mam 12 storczyków, opryskałam je 3 razy (1 x tydzień) i nadal mam około połowy opakowania. 

Już po pierwszym użyciu było widać efekty, ale widocznie gdzieś jeszcze były jajeczka z których wykluły się nowe więc kurację trzeba powtarzać.  Mimo to bardzo wam polecam ten spray.

Jakie macie doświadczenie ze zwalczaniem wełnowców?

Brak komentarzy: