To, że różne kolory odgrywają ważną rolę w marketingu jest
oczywiste.
Każdy kolor ma wyjątkową zdolność do wpływania na klientów i wywoływania jakichś reakcji. Wszyscy zauważamy jak często jaskrawe kolory, takie jak czerwony, są wykorzystywane na opakowaniach materiałów promocyjnych - ale co wiemy o reszcie palety barw? Poznaj psychologię kolorów od praktycznej strony i wybierz właściwe barwy dla reklam swojej firmy.
Każdy kolor ma wyjątkową zdolność do wpływania na klientów i wywoływania jakichś reakcji. Wszyscy zauważamy jak często jaskrawe kolory, takie jak czerwony, są wykorzystywane na opakowaniach materiałów promocyjnych - ale co wiemy o reszcie palety barw? Poznaj psychologię kolorów od praktycznej strony i wybierz właściwe barwy dla reklam swojej firmy.
Czerwony jest kolorem bardzo intensywnym emocjonalnie. Przenosi teksty oraz obrazy na plan pierwszy. Powinien być używany jako akcent stymulowania ludzi do podjęcia szybkiej decyzji. To kolor krwi, dlatego równie dobrze podkreśla emocje wojny, siły, zagrożenia, determinacji jak i pasji czy też pragnienia miłości.
Kolor czerwony jest idealną barwą dla nagłówków typu: okazja, tylko teraz. W reklamie, czerwień często przywołuje erotyczne odczucia (czerwone usta, czerwone paznokcie,
czerwona dzielnica, kobieta w czerwieni). Równie dobrze podkreśla też zagrożenie (wysokie napięcie, światła drogowe i znaki stop). Ten kolor jest też mocno połączony z energią, dlatego też jest eksponowany przy promocji napojów energetyzujących, gier czy sportowych samochodów.
Jasna czerwień– podkreśla radość, seksualność,
pasję, czułość oraz miłość.
Różowy – oznacza romantyczność, miłość i przyjaźń.
Ciemna czerwień– jest połączona z wigorem, siłą woli, gniewem, przywództwem.
Brązowy – Sugeruje stabilność, podkreśla klasyczny prestiż.
Kolor pomarańczowy. Jest połączeniem
energii czerwieni oraz pogodności koloru żółtego. Jest barwnym
określeniem nie tylko radości ale i fascynacji, jak i determinacji.
Kolor uwielbiany szczególnie wśród ludzi młodych. Jako kolor cytrusowy
pomarańczowy doskonale stymuluje apetyt. Dzięki temu w reklamie
najlepiej spełnia swoją funkcję promując jedzenie czy produkty skierowane
do młodzieży. Jekie jest znaczenie koloru pomarańczowego?
Ciemny pomarańczowy – odzwierciedla podejrzliwość,
oszustwo.
Czerwona pomarańcz – nawiązuje do pragnienia, przyjemności, dominacji i agresji.
Złoty – wywołuje uczucie prestiżu, często podkreśla wysoką jakość.
Kolor żółty. Jest kolorem
słońca. Ściśle połączony z radością, szczęściem, intelektem oraz
energią. Używaj żółtego by wywoływać przyjemne ciepłe uczucia.
Możesz wybrać ten kolor do promocji dziecięcych produktów lub dla ofert
miłego spędzania wolnego czasu. Na pewno jednak nie powinien być używany
przy produktach prestiżowych. Mało kto zainteresowany byłby żółtym garniturem.
Za to świetnie nadaje się do podkreślenia bezpieczeństwa.
Jasny żółty – jest połączony z radością
oraz świeżością.
Kolor zielony. Jest kolorem
natury. Symbolizuje wzrost, harmonię, świeżość oraz płodność.
Zielony
w przeciwieństwie do czerwonego określa bezpieczeństwo. Wskazuje
kierowcom wolną drogę. Zielonego w reklamie powinno się używać podkreślając
nieszkodliwość (środków medycznych) czy naturalne pochodzenie (żywności).
Jaki jest wpływ koloru zielonego na ludzi?
Ciemna zieleń – jest połączona z chciwością,
zazdrością ale także z ambicjami.
Morska zieleń – jest emocjonalnym przekazem kojarzonym z ochroną i dobrym zdrowiem.
Zieleń oliwkowa – to tradycyjna barwa pokoju.
Kolor niebieski. To kolor nieba
i morza. Jest barwnym synonimem stabilizacji. Symbolizuje
prawdę, lojalność, mądrość, wiarę oraz prawdę. Kolorem niebieskim najlepiej
promować produkty lub usługi związane z wodą i czystością (filtry
wodne, środki czystości, ryby) lub niebem i powietrzem (linie lotnicze,
warunki atmosferyczne). Nie należy stosować koloru niebieskiego do celów marketingowych
związanych z żywnością, ponieważ kolor niebieski tłumi apetyt. Wpływ
kolorów niebieskich na ludzi.
Jasnoniebieski – jest połączony ze zrozumieniem,
zdrowiem oraz miękkością.
Ciemnoniebieski – reprezentuje wiedzę, moc i spójność.
Psychologia koloru czarnego.
Kojarzony jest z mocą, elegancją, tajemniczością ale także ze złem i śmiercią. Czarny daje poczucie perspektywy oraz głębi. Posiada też moc wyszczuplającą, niestety także czytelność. Czarny symbolizuje także wysoki standard, nie bez przyczyny najwięcej luksusowych aut sprzedaje się właśnie w kolorze czarnym. Przy prezentacji fotografii używa się czarnego lub szarego tła do uwypuklania innych barw. Największą agresywność oraz moc mają zestawienia czarny – czerwony i czarny — pomarańczowy.
Kojarzony jest z mocą, elegancją, tajemniczością ale także ze złem i śmiercią. Czarny daje poczucie perspektywy oraz głębi. Posiada też moc wyszczuplającą, niestety także czytelność. Czarny symbolizuje także wysoki standard, nie bez przyczyny najwięcej luksusowych aut sprzedaje się właśnie w kolorze czarnym. Przy prezentacji fotografii używa się czarnego lub szarego tła do uwypuklania innych barw. Największą agresywność oraz moc mają zestawienia czarny – czerwony i czarny — pomarańczowy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz